fbpx

Vegan chocolade roomijs

Vandaag geniet ik van dit vegan roomijs in de zon! Dit is niet dagelijks maar ik geef dessertjes wel een plaatsje in van mijn voedingspatroon. Ik vind het als diëtiste belangrijk dat we er op een gezonde manier mee leren omgaan.

Wil je meer weten over hoe je dessertjes deel kan laten uitmaken van een gezond voedingspatroon van je kindje? Je kunt het lezen in de blog die ik hier eerder over schreef. 

Deze variant past binnen een koemelkvrij dieet en is super simpel want het bevat maar 3 ingrediënten en vraagt maar 5 minuten werk (incl. afwas ?).

Benieuwd hoe je het klaarmaakt?

Ingrediënten:

 

 

  • 400 ml kokosmelk
  • ½ avocado
  • 50g suiker (of zoetstof)
  • 3 el puur cacao poeder (ik gebruikte die van Van
    Houten te koop in de Colruyt)

 

 

 

Bereiding:

  • Meng al de ingrediënten in een maatbeker
  • Mix het tot een homogene massa met een staafmixer (of mix  het in een foodprocessor)
  • Stort het in een ijsbak of giet het in ijsvormpjes
  • Laat 7-8u koelen in de vriezer

Garneertip: lekker met vers fruit.

PS: Je kunt oneindig variëren in smaken! Het kan ook met
koemelkvrije speculaas, oploskoffie, bessen, pistachenootjes….

Smakelijk!

Fan van chocolade? Deze chocolademousse is ook vegan. 

Rolinde en Hylke

We begrijpen dat jij voor je kind het beste wil, maar dat je soms door het bos van voedingsadviezen de bomen niet meer ziet. Daarom willen wij je graag betrouwbaar advies geven en indien nodig, begeleiding op maat. Zo kan jij vol vertrouwen jouw kind(eren) voeden. Meer over ons »

Tips voor de boterham

SOS koemelkallergie

Achter de schermen werken we hard aan een nieuw project, speciaal voor ouders van een kindje met koemelkallergie. Wil je een seintje krijgen wanneer er meer nieuws is? Laat je naam en e-mailadres hier dan achter, zonder enige verplichting natuurlijk.